Remanent - stosiki

sobota, 13 marca 2010

Zgarnęłam z półek wszystkie zakupione/wypożyczone ostatnimi czasy książki. Zaczęłam je już czytać (czasem tylko kilka stron, czasem - jak w przypadku tej grubej niebieskiej - ponad połowa):


Stos nr 1:
  1. C. Sittenfeld - Szkoła uczuć - rzecz o dorastaniu, prywatnej szkole z internatem i okrucieństwach wyrządzanych przez, zdawałoby się, dzieci z dobrych domów.
  2. P. Simons- Jeżdziec miedziany - druga wojna światowa, Leningrad, wielka miłość i niebezpieczna tajemnica.
  3. G. Dahlquist - Szklane księgi porywaczy snów - dziewiętnastowieczna Anglia, trójka bohaterów: bogata panienka, płatny zabójca i niemiecki lekarz przeciw spiskowi, wykorzystującemu alchemię do przejęcia władzy (nad światem?).
  4. M. Protasiuk - Punkt Omega - steampunk pisany straszliwie naukowym językiem.
  5. E. Malinowska - Taniec nad przepaścią - rosyjska pisarka roztacza opowieść spod znaku magii i miecza, ze spiskami i walką o władzę w roli głównej.
  6. D. Brown - Zaginiony symbol - zagadki, masoni i psychopaci w Waszyngtonie.
  7. R. Kapuściński - Imperium - świadectwo rozpadu ZSSR.

     Stos nr 2:

    1. A.C. Doyle - Sherlock Holmes i wampir z Sussex - kilkanaście opowiadań o sławnym detektywie.
    2. D. Lungu - Jestem komunistyczną babą - rumuński pisarz opisuje współczesną nostalgię za dawnymi słusznie minionymi czasami.
    3. B. Pawlikowska - W dżungli miłości - poradnik, zbiór opowieści mówiący o tym jak się w tytulowej dżungli nie pogubić.
    4. G. Brooks - 9 części pożądania - reportaże-opowieści o kobietach w islamie. Bardzo ciekawe!
    5. R. van Gulik - Sędzia Di i perła cesarza - zagadka kryminalna ze starożytnymi Chinami w tle.
    6. A. Tchaikovsky - Imperium Czerni i Złota - fantasy dziejące się w oryginalnym świeci i opowiadające przede wszystkim (choć nie tylko) o wojnie.
    7. M. Faber - Szkarłatny płatek i biały - epopeja miłosno-obyczajowa rozgrywająca się w wiktoriańskiej Anglii (tak wynika z opisu na tylnej okładce).
    8. C. Sanchez-Audrade - Coco - powieść o sławnej projektantce.
          Nie wiem kiedy ja to przeczytam!!! Na pierwszy ogień pójdą te z biblioteki, żeby za długo ich nie przetrzymywać. Generalnie czytam kilka książek na raz, w zależności od nastroju, więc trudno powiedzieć, którą skończę najpierw...

          8 komentarze:

          słowoczytane pisze...

          Z pierwszego stosiku znam tylko Dana Browna (kto nie zna?), z drugiego ciekawi mnie Faber i Pawlikowska:)

          Lili pisze...

          Fabera zaczęłam czytać wczoraj - jest wciągający, ale strasznie naturalistyczny w opisach seksu, fizjologii, brudu itd, co mnie trochę zniechęca. No i czyta się to baaardzo wolno - tomiszcze ma ponad 800str. Pawlikowska pisze porady z cyklu "jak żyć" - zobaczymy co z tego wyniknie. :)

          A w ogóle ten weekend był pierwszym od początku roku, który spędziłam na czytaniu. Zapomniałam już jakie to przyjemne. :>

          Agnes pisze...

          Posiadanie stosików jest nieodłączym atrybutem książkomaniaka :)

          Tucha pisze...

          Sherlock'a biorę ze sobą :) Czerwony płatek i biały również bardzo chętnie.
          W dżungli życia - bardzo przyjemna książka!

          Tucha pisze...

          Oj patrzę teraz, że to W dżungli miłości - tego nie czytałam :)

          Lili pisze...

          Agnes - To mój pierwszy stosik, ale chyba nie będzie ostatni. :D

          Tucha - pomyliłam się tytule, rzeczony płatek jest szkarłatny, a nie czerwony, coś się zafiksowałam na tę czerwień, bo już nie pierwszy raz ten błąd robię. W dżungli miłości też przyjemne, W dżungli życia czytałam fragmenty i te dwie książki wydają mi się podobne do siebie.

          Zosik | Podróże po kulturze pisze...

          "Szkoła uczuć" jest bardzo, bardzo dobra, ale nie jestem zbyt obiektywna bo uwielbiam takie szkolne powieści

          Lili pisze...

          Też lubię takie powieści. Opis "Szkoły uczuć" trochę mi się skojarzył z "Nazywam się Charlotte Simmons" i "Wybrane zagadnienia z fizyki katastrof", a obie te książki bardzo mi się podobały.

          Prześlij komentarz